Lasă un comentariu

Autostrada Transilvania, terminată peste 12 ani


Deşi nu convenise cu statul aceasta, firma americană va preda până la 1 decembrie cei 42 de kilometri din autostrada Transilvania gata marcaţi, cu parapete şi semnalizarea rutieră făcută.

Bechtel va preda la 1 decembrie primii 42 de kilometri din autostrada Transilvania cu marcaje rutiere, parapete şi indicatoare, deşi, conform înţelegerii convenite cu Ministerul Transporturilor la începutul acestui an, aceste lucrări nu intrau printre cele de bază care trebuiau definitivate până la această dată. Lucrările au fost făcute astfel încât după 1 decembrie să nu mai fie închis traficul. “Ce mai rămâne de făcut după 1 decembrie se va putea face fără a întrerupe traficul”, a declarat un oficial din proiect, care a solicitat anonimatul. Principala lucrare care va trebui încheiată după 1 decembrie va fi definitivarea nodului rutier din zona Turda.

Publicitate

Până atunci se va putea urca pe acesta dintr-o singură direcţie, fapt care nu va fi un impediment prea mare, deoarece pe tronsonul dintre nod şi Câmpia Turzii nu se va putea circula nici după 1 decembrie, lucrările nefiind terminate.

Bechtel se distanţează însă de decizia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de deschidere a traficului la 1 decembrie. “Decizia de a deschide/închide traficul aparţine CNADNR. Noi suntem executanţii, iar decizia este a clientului nostru”, ţine să preczieze Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al companiei.

Realizarea celor 42 de kilometri este o picătură într-un ocean cu apă. Firma trebuie să termine până în 2013 restul de 370 de kilometri dintre Braşov şi Borş, iar auspiciile nu sunt favorabile. Deşi s-a stabilit în 2003 un preţ-ţintă de 2,2 miliarde de euro pentru toată autostrada, doar pentru estimativ 15% din aceasta (tronsonul care va fi deschis pe 1 decembrie şi pentru o treime din porţiunea de pe teritoriul judeţului Bihor) s-a plătit aproape un miliard de euro, adică jumătate din întreaga sumă. Mai mult, neştiind care e viitorul celor patru tronsoane dintre Braşov şi Câmpia Turzii, Ministerul Transporturilor a decis la începutul acestui an oprirea activităţilor de proiectare pe patru tronsoane între Braşov şi Câmpia Turzii, fapt care va duce la întârzieri majore ale lucrărilor. Gândurile ministrului demis al Transporturilor Radu Berceanu sunt de a convinge firma Bechtel să le facă în concesiune, asigurând deci şi finanţarea. Negocierile de până acum pe această temă, pe durata întregului an 2009, nu au dat nici un rezultat. Evoluţia financiară a proiectului arată că preţul mediu al unui kilometru de autostradă se ridică până în prezent la cel puţin 15 milioane de euro. Aceasta face ca din alocaţii medii anuale de 500 de milioane de euro pentru acest proiect de la bugetul de stat să se poată construi anual cel mult 30 de kilometri. Pentru definitivarea restului de 370 de kilometri de autostradă ar mai fi nevoie de 12 ani, în cel mai bun caz.

Sursa: Cotidianul

Anunțuri

About Author

Consultant vanzari mobilier profesional pe domeniul horeca.

Comenteaza...

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: