Lasă un comentariu

Bucuresti: Centura Capitalei se inaugureaza in acest an, mai scurta si fara poduri


Cu un efort bugetar de aproape 100 milioane de euro, lărgirea la patru benzi a centurii de nord a Capitalei se va încheia în acest an, însă investiţia nu va aduce, cel puţin deocamdată, mari avantaje pentru şoferii care vor să ocolească Bucureştiul. Concret, partea carosabilă va fi extinsă la patru benzi pe o lungime de 20,46 km, între DN7 şi DN2, proiect care a fost estimat la 93,58 milioane de euro. Pe acest sector urmau să fie construite şi trei poduri, care nu vor fi gata anul acesta. Două dintre ele ar trebui să treacă peste drumuri judeţene, la Tunari şi Ştefăneşti, însă au fost proiectate la o bandă pe sens, ceea ce ar gâtui traficul venit de pe două benzi.

Ele nu au mai fost reproiectate, iar reprezentanţii Ministerului Transporturilor înclină acum spre o altă variantă. „Am discutat cu oficialii Consiliului Judeţean Ilfov posibilitatea ca ei să construiască poduri care să supratraverseze centura, care pot fi la o singură bandă pe sens. Dacă facem noi podurile peste drumurile judeţene, ele trebuie să aibă două benzi pe sens, variantă mai scumpă”, a declarat pentru Gândul Hari Cristian Dascălu, director adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), responsabil cu centurile ocolitoare.

Cel de-al treilea pod trebuie să treacă peste calea ferată la Otopeni, lângă podul existent de pe DN1. La acesta se lucrează, însă exproprierile şi ritmul constructorului au întârziat lucrările, aşa că nici el nu va fi gata până la finele acestui an. Cum podurile nu vor fi gata, traficul va fi gâtuit la Tunari şi Ştefăneşti, unde cei care circulă pe centură trebuie să le cedeze trecerea celor de pe drumurile judeţene, care au prioritate. Apoi, la Otopeni, centura traversează calea ferată. Când trec trenuri, se pune bariera şi maşinile stau.

Mai aşteptăm doi ani

Marea problemă este însă că, odată lărgită la patru benzi, centura nu va lega Autostrada Bucureşti – Piteşti (A1) de Autostrada Soarelui (A2), spre Cernavodă. În 2008, sectoarele care făceau legătura între A1 şi şi DN7 (8,64 km, valoare estimată de 32,42 milioane de euro), respectiv între A2 şi DN2 (10,98 km, valoare de 56,14 milioane de euro) nu au fost scoase la licitaţie. Acest lucru se va întâmpla abia acum. „Am refăcut studiile de fezabilitate şi în următoarele luni vor fi organizate licitaţiile, pentru a putea închide traficul A1-A2 în zona de nord a Bucureştiului”, a mai spus Dascălu.

Problema este însă că nu este posibilă punerea lor în funcţiune mai devreme de un an şi jumătate de la încheierea procedurilor de licitaţie şi desemnarea câştigătorului, oricât ar încerca CNADNR să grăbească lucrurile.Tot în acest an vor începe lucrările şi la cele trei sectoare din centura sudică a Bucureştilor, în lungime totală de 31,92 km, între A1 şi A2. Licitaţiile fuseseră organizate încă din 2008, însă din lipsă de bani primul ţăruş va fi bătut anul acesta, iar termenul de finalizare este prevăzut pentru 2012.

În total, lărgirea la două benzi pe sens a celor trei tronsoane din centura sudică va mai scoate din vistieria statului român 68,18 milioane de euro. Lărgirea centurii actuale nu este însă decât o soluţie de moment şi nu rezolvă integral problemele de trafic din jurul Bucureştilor. Adevărata soluţie este reprezentată de construcţia unei variante ocolitoare cu profil de autostradă, care să înconjoare Bucureştiul, exterioară celei existente.

În lungime de 100,76 km, ea urmează să fie construită în regim de concesiune, adică firma care va executa lucrările îşi va recupera banii din taxele de acces percepute şoferilor. Singurul impediment este acela că banii pentru exproprierea terenurilor şi a eventualelor construcţii trebuie plătiţi de statul român. Şi terenurile, mai ales în zona de nord, nu sunt tocmai ieftine. O variantă ar fi realizarea exproprierilor în acest an, când preţurile au scăzut semnificativ, însă Ministerul Transporturilor nu dispune de bani pentru această operaţiune. Când vor fi bani, se vor scumpi din nou terenurile.

Sursa: Gandul

Anunțuri

About Author

Consultant vanzari mobilier profesional pe domeniul horeca.

Comenteaza...

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: