Lasă un comentariu

Cum obtineti o franciza in turism


Din punct de vedere financiar, cumpararea unei francize in turism reprezinta una dintre cele mai accesibile cai de a intra intr-o afacere in industria ospitalitatii. Accesul la sistemele de rezervari on-line ale francizorului, la programele de training si de promovare ale acestuia reprezinta unele dintre avantajele cumpararii unei afaceri la cheie in turism. Taxa minima de intrare pleaca de la 1.000 de euro, fiind acceptati doar cei care indeplinesc anumite conditii.

La Perfect Tour, potrivit Cristinei Barsan, manager retea la Perfect Tour, taxa de franciza este de 2.500 de euro. Taxa de intrare include ID-ul initial al corporatiei (carti de credit, papetarie si brosuri) si marca Perfect Tour”, spune Cristina Barsan. La aceasta se adauga si taxa management lunar/taxa de service. Nivelul taxei lunare depinde de cum este negociat contractul si acopera, de asemenea, si costurile de instruire si de intretinere, precum sI suportul personalului Perfect Tour 24 de ore din 24. Trebuie amintit ca 10% din aceasta suma se distribuie catre bugetul de marketing si publicitate. Printre conditiile cerute de Perfect Tour pentru a acorda franciza se numara si un volum minim de vanzari.
Este vorba, mai spune Cristina Barsan, de un target de vanzari stabilit la 100.000 de euro pentru primul an, obiectiv care va fi reevaluat anual. Un minim de vanzari trebuie sa fie din produsele Perfect Tour. Taxa de intrare in franciza Paralela 45 este, potrivit lui Alin Burcea, proprietarul agentei, de 1.000 de euro. Redeventa lunara, de 300 de euro, se plateste dupa trei luni de la deschidere. Paralela 45 are in prezent patru francize. „Nu acordam oricum si oricui, in plus, pentru a deschide o noua agentie in franciza, e nevoie de minimum sase luni de pregatire, training, pentru ca procedurile nu inlocuiesc experienta”, mai spune Alin Burcea. La J’info Tours, taxa anuala de franciza este de aproape 500 de euro. Aerotravel a retras recent francizele, pentru a introduce pe piata, in urmatoarele cateva luni, un nou pachet de acest gen, mai complet.

De ce o franciza in turism?

Franciza permite, in general, accesul mai facil la o afacere si ofera beneficiul puterii brandului „din spate”. Practic, se face mai usor accesul la o gama extinsa de produse, facilitati si capacitati organizatorice deja testate de altii cu succes, plus know-how-ul unor profesionisti. In cazul particular al turismului, franciza ofera, pe langa avantajul de a folosi numele brandului si sistemul de rezervari, si tehnologia acestuia. La aceasta se adauga exclusivitate teritoriala, tehnologia si sistem integrat performant pentru front si back office. De exemplu, Perfect Tour asigura francizatului accesul la sistemul de rezervare pentru tour-operatorii germani TUI, Necker-
mann, Dertour, Meier’s, ADAC Reisen, Thomas Cook, plus cel la principalii wholesailerii de pe piata: Hotelbeds si Gulliver’s Travel (GTA), precum si la serviciul CRM (Customer Relationship Management), dupa cum ne mai informeaza managerul de retea. La aceasta se adauga si avantajul de a folosi site-ul comun, precum si sistemul de rezervare on-line nu doar la cazare, ci si la bilete de avion, pachete turistice.
Nu in ultimul rand, o franciza ofera accesul la cele mai bune preturi de pe piata pentru o gama variata de pachete turistice. Perfect Tour are noua filiale tour-operatoare in principalele orase resedinta de judet ale tarii (Cluj-Napoca, Brasov, Ploiesti, Pitesti, Galati, Timisoara, Tulcea, Constanta, Iasi), 43 de agentii Pelegrin in toate resedintele de judet, precum si in sase locuri din Bucuresti, complet operationale, specializate in principal pe comercializarea de produse low-cost. Agentia are peste 350 de agentii partenere revanzatoare pe intreg teritoriul Romaniei. „Studiile noastre de piata, din ultimii doi ani arata ca Paralela 45 este cel mai cunoscut brand de agentie de turism din Romania. Numai afisarea siglei si a firmei inseamna ca agentia respectiva intra direct pe piata.
Odata cu numele, oferim multe alte avantaje. Sisteme de rezervari on-line, foarte mult training, promovare pe toate materialele Paralela 45, excursii de vizitare de destinatii”, spune Alin Burcea.

Profilul ideal

Care este profilul ideal al candidatului la franciza? Proprietar de agentie de turism care doreste sa lucreze sub un brand puternic, agent de turism cu experienta care doreste demararea propriei sale afaceri sau intreprinzator din alte ramuri de afaceri care doreste dezvoltarea afacerilor in turism sub un anumit brand. Pentru a lucra sub franciza unei agentii de turism, trebuie sa indepliniti o serie de criterii privind nivelul capitalului minim initial, al taxei initiale de licentiere, celei de redeventa lunara si un volum minim de vanzari anual. In plus, spatiul (din proprietate sau cu chirie) trebuie sa fie pozitionat central sau ultracentral, cu vad comercial foarte bun. De exemplu, Perfect Tour solicita o suprafata de minimum 30 mp, din care vitrata de minimum sase metri liniari. La Paralela 45, solicitantul trebuie sa aiba minimum 25 mp util, spatiu de lucru, si sa fie pozitionata intr-o zona centrala. In ambele cazuri, agentia trebuie sa aiba licenta de turism sau sa indeplineasca acele conditii impuse de lege pentru a obtine acest brevet.

Drepturile si obligatiile partilor

Prima operatie pentru incheierea unui contract de franciza o reprezinta faza precontractuala, care permite fiecarei parti sa-si confirme sau nu decizia de a colabora. Aceasta este perioada de timp intre primul contact intre parti si semnarea propriu-zisa a contractului de franciza, in care are loc schimbul de informatii si negocierile privind termenii si conditiile viitoarei cooperari. Legea obliga francizorul sa puna la dispozitia beneficiarului o serie de informatii, precum cele privind experienta dobandita si transferabila, conditiile financiare ale contractului (taxa de intrare in retea, redevente anuale, alte contributii financiare), lista cu actualii francizati (cu date de contact ale acestora), pentru a permite beneficiarului sa afle de la sursa cat de viabila poate fi viitoarea cooperare. Faza precontractuala se incheie cu semnarea unui contract de rezervare, document care are ca si clauza angajamentul francizatului de a nu divulga nicio informatie ce ar putea dauna imaginii sau bunei derulari a relatiilor dintre parti. In acelasi timp, francizorul are obligatia de a nu cauta un alt partener in aceeasi zona, fara acordul actualului partener.
Clauza de confidentialitate si nonconcurenta obliga partile, indiferent de rezultatele negocierilor, sa nu foloseasca informatii intr-un mod ce ar dezavantaja cealalta parte. La negocierea contractului, este bine ca reprezentantii agentiei sa fie insotiti de un jurist, un expert contabil si un consultant in domeniul francizei.

publicat in Idei de afaceri pe 26 Mai 2008

sursa: Financiarul

Anunțuri

About Author

Consultant vanzari mobilier profesional pe domeniul horeca.

Comenteaza...

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: