Lasă un comentariu

Cluj: Hotel Melody, scos la mezat


Fostul hotel Pannónia, situat într-o clădire unde funcţionau primul bar cu muzică jazz din oraş şi berăria Fiskus, se află printre unităţile de vânzare.Hotelul din centrul Clujului are un preţ de vânzare de 4,8 milioane de euro / foto Eugen Olariu
  • Hotelul din centrul Clujului are un preţ de vânzare de 4,8 milioane de euro / foto Eugen Olariu

Clujul se situează pe locul cinci în România la hoteluri scoase oficial la vânzare, alături de zone turistice precum Braşov, Constanţa sau Prahova, potrivit unei analize a portalului Imobiliare.ro. În ciuda ofertei diverse, nici o tranzacţie majoră nu a fost înregistrată aici de trei ani.

În Cluj-Napoca este scos la vânzare al doilea hotel ca preţ din oferta naţională a Imobiliare.ro, cea mai scumpă unitate fiind în zona Clăbucet din Predeal, la 6,5 milioane de euro. Pe locul doi se găseşte un hotel de 4* situat în „zona Bună Ziua” din Cluj, potrivit Imobiliare.ro. Hotelul dispune de 50 de camere, are patru săli de conferinţe, restaurant, cramă, club, terasă şi o suprafaţă exterioară pentru evenimente de 180 de persoane. Preţul solicitat este de 5,6 milioane de euro. În ofertă apare şi restaurantul rustic Vila Tuşa. Proprietarul vilei şi al hotelului Tulip Inn Sunny Hill (din Făget), spune că nu este la curent cu oferta de pe Imobiliare.ro.

El admite însă că orice proprietate poate fi tranzacţionată. „Hotelul nu este de vânzare, dar, dacă apare un cumpărător serios, poate fi. Acum doi ani a venit o ofertă, care nu s-a concretizat. Era pe undeva la 7 milioane de euro. Acum merge bine unitatea, nu caut să vând. Anul acesta se anunţă destul de multe evenimente, am încheiat 2011 cu un grad de ocupare de 58%, ceea ce e foarte bine. Practic, orice e de vânzare, dar acest moment nu e deloc favorabil tranzacţiilor, piaţa este la un nivel foarte jos. De la West City încoace nu ştiu să se fi vândut vreun hotel la Cluj”, a amintit Eugen Tuşa.

În centrul municipiului este scoasă la vânzare şi o clădire istorică din sec. XIX, ce funcţionează ca hotel de 3*, pentru 4,8 milioane de euro. Cu un regim de înălţime subsol, parter, două etaje şi mansardă, acesta dispune de 30 de camere, restaurant şi bar. Hotelul Melody Central a fost încredinţat unei agenţii imobiliare care să găsească cumpărători. „Se mai satură oamenii, am intrat în pensie, e momentul să se ocupe altcineva. Ceva oferte au mai fost, dar nu mulţumitoare”, a spus Marius Trif, proprietarul Melody.

În zona ultracentrală un hostel situat într-un imobil cu demisol, parter, etaj şi mansardă, cu teren de 220 mp, se vinde pentru 245.000 de euro. La închiriere este scos un hotel în cartierul Zorilor, cu cramă, grădină cu foişoare şi pomi fructiferi. Clădirea are patru etaje, 830 mp, teren de 1.000 mp. Unitatea de cazare, cu restaurant şi Crama Haiducilor din vecinătatea hotelului Granata (fostul Rimini) este scoasă pe piaţă de către proprietar pentru vânzare sau închiriere. Aceasta a fost oficial lansată pe piaţă la începutul anului, iar proprietarul Gheorghe Fatol a explicat că ar fi vorba de un „test de piaţă”, în ideea de a pregăti dezvoltarea unor afaceri viitoare.

În Cluj-Napoca, municipiu ce concentrează multe unităţi de cazare care trăiesc din turismul de business şi de tranzit, ultimii ani au fost dificili pe fondul crizei economice. Faţă de 2008, piaţa a scăzut la jumătate la sosirile de turişti, situaţie reflectată la nivel de venituri. Preţurile s-au diminuat în medie cu 40% în ultimii ani, arată datele Asociaţiei Hotelierilor Clujeni. Durata medie pe care un turist o petrece la Cluj este de numai 1,5 zile.

„Dacă în lunile de toamnă, în zonele turistice din România, existau 70-80 de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare prin intermediul portalului, în prezent numărul acestora este cu 30% mai mare, atingându-se un nou record al ultimelor 12 luni pe acest segment în ianuarie, când numărul unităţilor turistice scoase la vânzare online a sărit de 100”, arată analiza Imobiliare.ro. Braşovul conduce în topul naţional după numărul de oferte (22,7%), urmat de Constanţa (20,6%), Bihor (15,5%), Prahova (12,4%) şi Cluj (11,3%).

Club de jazz şi berărie

Deschis în anii ’50, hotelul Melody este cunoscut drept primul bar de noapte cu muzică jazz din perioada postbelică a Clujului. Iniţial, au existat două clădiri: sediul biroului fiscal al oraşului, devenit berăria Fiskus, şi hotelul Pannónia. În 1890, Gábor Nagy a reconstruit edificiul după planurile lui Antal Oriold şi Benedek Endstrasser. Redeschisă ca Központi Szálló (hotel Central) clădirea a primit oaspeţi celebri, precum compozitorii Johannes Brahms şi Franz Liszt sau arhiepiscopul de Eger. În anii interbelici exista aici Societatea Surorilor Sociale, iar la etajul doi, o capelă. După naţionalizare, au funcţionat un cămin studenţesc şi restaurantul Sirály / Pescăruş.

„Frate” degradat

Un alt hotel celebru din zona Pieţei Unirii se află într-o stare de degradare avansată. Clădirea fostului New York – Continental a fost construită în stil eclectic în sec. XIX, sub îndrumarea arhitectului Lajos Pákey, fiind demolată în 1894 şi apoi reconstruită. La parter a funcţionat o cafenea literară şi de presă a oraşului. Omul de afaceri Dorel Tamaş a cumpărat hotelul în 2005, prin societatea Ardeleana Alba Iulia, de la Continental Hotels, pentru a-l transforma în galerie comercială de lux. Ulterior, clădirea a fost părăsită şi folosită doar pe post de afişier şi la Festivalul Internaţional de Film Transilvania. Preţul iniţial de vânzare a fost de 15 milioane de euro, dar a scăzut până la 7 milioane.

sursa: ziuadecj.ro

Anunțuri

About ADHoreca

Dotari profesionale cu: ustensile si accesorii pentru bucatarie (ex: polonice, spumiere, deschizatoare universale, oale, cratite, blaturi PE, aparate bucatarie), accesorii servire (ex: tavi, carucioare), accesorii masa (ex: oliviere/menaj, platouri, suporti servetele, inele servetele, suporti scobitori), accesorii si aparatura bar (ex: blendere, mixere, shakere, lingurite, masini gheata, zdrobitoare gheata, decoratoare, prese, espresoare), accesorii patiserie, accesorii cofetarie, accesorii hotel (ex: delimitatoare, brelocuri personalizate, tablite informare), accesorii si consumabile curatenie, tacamuri inox, vesela portelan, pahare sticla si cristal.

Comenteaza...

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: